ГоловнаНовиниСпортивна журналістика України в епоху змін: війна, технології та нові виклики

Спортивна журналістика України в епоху змін: війна, технології та нові виклики

24 жовтня 2024 року в Інституті журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбулася пресконференція «Спортивна журналістика України в епоху змін: війна, технології та нові виклики». Ініціаторами та організаторами зустрічі стали студенти магістратури Інституту журналістики. Захід зібрав відомих експертів, серед яких президент АСЖУ Олександр Гливинський, головний редактор веб-сайту Champion.com.ua Андрій Твердохліб та шеф-редактор новин Champion RadioДаніїл Вереітін. Провідні експерти галузі обговорили актуальні питання розвитку спортивної журналістики в умовах війни та технологічних трансформацій, а також відповіли на запитання учасників.

Фото Інституту журналістики КНУ

Соціальні мережі та зміни у спортивній журналістиці

Спікери обговорили, як соціальні мережі змінюють підходи до спортивної журналістики, зокрема, роль коротких форм контенту, таких як відеоролики та короткі публікації в Instagram, TikTok та X (колишній Twitter).

Олександр Гливинський наголосив на негативному впливі соціальних мереж на журналістику: “Будьмо відверті, журналістика переживає важкі часи. Усі ви, впевнений, активно використовуєте соціальні мережі. Справді, соцмережі можуть бути помічниками, але потрібно розуміти їхній негативний вплив на журналістику: люди все більше переходять на короткі форми повідомлень, через соцмережі часто поширюються неперевірені факти та підіймаються хвилі хейту. І нам, журналістам, стає дедалі складніше виконувати свою суспільну функцію. Наш реципієнт – отримувач інформації, стає більш розбещеним через поширення коротких форм”

Фото Інституту журналістики КНУ

Розвиток технологій та їх вплив на робочі місця

На зустрічі було порушено питання скорочення кількості робочих місць у журналістиці, оскільки автоматизація процесів дозволяє генерувати новини за допомогою штучного інтелекту та автоматичних алгоритмів. На думку спікерів, це викликає потребу у нових професійних навичках, а також підвищує вимоги до якості роботи журналістів, щоб відрізнятись від алгоритмічно створеного контенту.

Жінки у спортивних медіа

Учасники також обговорили стереотипи щодо жінок у спортивній журналістиці та з’ясували чи є вони обґрунтованими.

“У журналістиці завжди було багато дівчат, коли я вступав на факультет журналістики вони переважали, можливо, не всі цікавились саме спортивною журналістикою. На мою думку, повинен бути фактор професійного підходу і об’єктивної оцінки гідності”, – підкреслив Олександр Гливинський.

“До нас останнім часом на вільні вакансії претендують саме дівчата, проводимо з ними багато співбесід”, – підтвердив Даніїл Вереітін, шеф-редактор новин у Champion Radio.

Фото Інституту журналістики КНУ

Адаптація контенту та забезпечення безпеки під час війни

На пресконференції було акцентовано увагу на викликах, з якими стикаються журналісти, працюючи в умовах воєнного стану. Питання безпеки, захисту джерел інформації та адаптації подачі контенту для українського і міжнародного ринків стали надзвичайно вважливими. Сучасний спортивний журналіст повинен вміти працювати в умовах кризових ситуацій, дотримуючись етичних стандартів.

Нові підходи та етика у висвітленні спортивних подій під час війни

Війна змінює не лише інформаційний простір, а й підходи до створення контенту. Журналістика потребує високого рівня етики, оскільки важливо зберігати баланс між інформаційною чесністю та підтримкою національних інтересів у такі важкі часи.

Фото Інституту журналістики КНУ

Учасники пресконференціїдійшли згоди, що українська спортивна журналістика перебуває у стані активної трансформації, де зміни в умовах воєнного стану та швидкий розвиток технологій створюють як нові труднощі, так і нові можливості. Особливо підкреслено, що лише завдяки об’єднанню зусиль професіоналів і молодих фахівців можна побудувати міцне майбутнє для галузі, що буде гідно представляти Україну на міжнародній арені. Спільні зусилля, збереження високих етичних стандартів та відкритість до змін допоможуть адаптувати спортивну журналістику до нових реалій і викликів сьогодення.

Ольга Фільграф, Владислав Уткін, студенти магістратури Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка

Популярні новини